25 sept 2008

Otro cuento de princesas...

El fontanero Super Mario Bros, el héroe de los videojuegos, deja su querida fontanería para rescatar a una princesa en apuros. Pero esta historia de amor resulta imposible, y su final es diferente al que imaginamos para los cuentos de princesas.

En nuestro tiempo nada es como antes, y, a veces, los cuentos ya no tienen siempre un final feliz.

El director de cine Seth MacFarlane ha creado este pequeño vídeo. Es la primera de una serie de animaciones suyas que, al parecer, va a colgar en You Tube.

23 sept 2008

Accesorios máxicos para escribir na escola

A pesar de todo, a tecnoloxía actual (televisión, ordenador, Internet) non acabou co mundo do conto popular. Eses relatos aínda están presentes na vida de todos os nenos. E no seu universo infantil, a imaxinación e a fantasía son elementos básicos, como tamén o son na aprendizaxe da lingua escrita. Sobre todo, para ler, inventar e escribir historias.

Así e todo, a imaxinación e a fantasía parécense moito á forza muscular: unha cantidade excesiva non é demasiado recomendable, pero tampouco a súa escasez. En todo caso, a lectoescritura, a imaxinación e a fantasía, ao igual que a forza dos músculos, precisan dun entrenamento constante.

Pero ese coñecemento da lectoescritura é, en certo modo, a proba iniciática que se lles reclama aos nenos e nenas para que poidan integrarse plenamente na nosa sociedade. Por iso, nese proceso de aprendizaxe, é importante que usemos algún material preparatorio. Por exemplo, unhas actividades creativas que axuden na escola a perder o medo á palabra escrita.

Desde o mundo do conto e o imaxinario popular, Contomundi presentará os seguintes accesorios ou actividades:

  • As palabras poderosas
  • O binomio simbólico
  • As fórmulas da marabilla
  • O entramado fantástico
  • Os catálogos de ideas
  • O caldeiro máxico

Nos procesos de redacción resulta necesario que existan modelos de referencia. Non para que todos os nenos se volvan artistas, senón para evitar que a posibilidade de expresarse por escrito sexa o privilexio duns poucos.

9 sept 2008

¡Outro curso, outras ilusións!

Está a punto de empezar un novo curso. E o recordo deste Contomundi, antes de esvaecerse, quedará un tempo na nosa memoria. Xusto o necesario para que, con novos aires e máis historias, reapareza outra vez cando chegue o seu momento. Porque os contos populares están aquí para quedarse...

¡Ata sempre, Contomundi 2008!

7 sept 2008

El cuento de los políticos

Una de las acepciones de la palabra cuento hace referencia a un relato falso o exagerado con el que se pretende engañar, generalmente para presumir o llamar la atención de los demás.

Sabemos que los políticos, en su afán por darse a conocer, hacen un uso intensivo del relato oral. Es decir, del cuento, según la acepción antes indicada. El problema es que muchas veces no tienen nada importante que decir, pero no pueden estar callados. El político odia el silencio; piensa que esconde su sabiduría.

Entonces, ¿qué hacer cuando el discurso-cuento no surge con facilidad? Pues utilizar una matriz con una serie de frases hechas. Y una de las matrices más famosas se publicó en un periódico de Varsovia, durante la época soviética. Para empezar, se toma la primera casilla de la columna I, se le añade una casilla cualquiera de la columna II, luego una de la III y al final una de la IV. Después volvemos a la columna I y seguimos de columna en columna, sin importar el orden de la frase...

I

II

III

IV

Queridos colegas: la realización de los deberes del programa nos obliga al análisis de las condiciones financieras y administrativas existentes.
Por otra parte, la complejidad de los estudios de los dirigentes cumplen un rol esencial en la formación de las directrices de desarrollo para el futuro.
Así mismo, la estructura actual de la organización ayuda a la preparación y a la organización de las actitudes de los miembros de las organizaciones hacia sus deberes.
A pesar de todo, no olvidemos que el nuevo modelo de actividad de la organización garantiza la participación de un grupo importante en la formación de las nuevas proposiciones.
De la misma manera, el desarrollo continuo de las diferentes formas de actividad cumplen deberes importantes en la determinación de las direcciones educativas con sentido de progreso.
La práctica de la vida cotidiana demuestra que información y propaganda facilita(n) la creación corresponden a las necesidades.

Esta idea aparece recogida en el libro Juegos creativos de lenguaje, de Tomás Motos Teruel, editado por la Universidad de Santiago de Compostela.

4 sept 2008

A raposa e as sardiñas

Este foi o primeiro conto de Contomundi, que os nenos e as nenas de 1º coñeceron este ano. A partir desta historia iniciamos a nosa viaxe polo mundo, con relatos de todos os continentes.

Un sardiñeiro levaba un burro cargado cunha caixa de sardiñas que arrecendían a frescas. Chegou o cheiro ao nariz dunha raposa, e pensou como faría para darse unha fartura delas.

Discorreu de facer o morto no camiño por onde ía pasar o sardiñeiro. De xeito que cando pasou e viu á raposa, dixo:

De Clara García Castaño, 6 anos—¡Ai, home, que sorte che tiven hoxe! ¡A pelica desta raposa aínda che ha de valer uns bos cartos!

E, sen máis, pillouna polo rabo, botouna enriba das sardiñas e seguiu o seu camiño. E imaxinou as cousas que ía mercar cando vendese a pelica.

A raposa, en canto se viu soa, empezou a botar sardiñas ao chan ata non deixar ningunha no caixón. Entón tamén se tirou ela. Buscou unha cesta, colleu as sardiñas todas e marchou á sombra dun castiñeiro a comelas mentres dicía:

—¡A listura da raposiña enganou ao home das das sardiñas!

Despois, durante moitas semanas, na clase e nas casas lemos unha ducia de pequenos tesouros: os contos populares do mundo...

Os traballos de Contomundi 2008

Related Posts with Thumbnails