30 may 2009

O que as escolas e os cárceres teñen en común?

Esta comparación pertence a Brian Crosby, e aparece no libro titulado Smart Kids, Bad Schools: 38 Ways to Save America´s Future. Este profesor e escritor é tamén autor doutros libros, e forma parte da coñecida American Education Asociation. O cadro que ilustra a súa comparación resúltame sorprendente, pero non sei nada máis. Aínda que é unha visión da estrutura educativa dun país ben distante, talvez haberá que reflexionar…

6a00d83533a43669e200e553cd4bfc8833

(vía Caldeirão de Ideias)

22 may 2009

O labirinto da escritura

Hai algúns meses, iniciamos unha serie de entradas co título global de Accesorios máxicos para escribir na escola. Nese momento só había unha formulación teórica, que sería reflectida en Contomundi, tal e como se explicaba no primeiro post. Por sorte, máis tarde naceu o noso blog máis amigo, Escola de Ismaíl, onde se levaron á práctica as ideas que se contaban aquí.

Na escola, a aprendizaxe da escritura é como un labirinto: unha especie de camiño iniciático que se lles reclama aos nenos e ás nenas para que poidan integrarse con plenitude na sociedade. Pero ese camiño, como todo labirinto, non é fácil. Por iso presentamos unhas ideas sinxelas, e ao mesmo tempo eficaces, para compoñer textos narrativos. Pois as posibilidades do conto, neste século XXI, seguen a estar vixentes.

18 may 2009

O regalo do conto

Un heroe cultural de Ghana, en África, é Ananse, o home araña. Este conseguiu do deus do ceo Onyankopon os contos folclóricos e populares. Así que, grazas a Ananse, sabemos que un heroe cultural non só arranxa o mundo ou ensina oficios e habilidades. Algúns heroes tamén poden ser a orixe da arte e do lecer.

Ana da Bahía é unha herdeira dese deus mítico de África, pero levado ao Brasil na memoria dos escravos. Desde alí cóntanos a historia do lobishome, un ser fabuloso que aparece en moitos lugares do mundo.

10 may 2009

Proppian Fairy Tale Generator

Hai tempo, publicamos unha entrada titulada Inventar contos na Web 2.0, que recollía algúns enlaces para facer historias cos elementos e os ingredientes dos contos. Para continuar dalgún xeito con aquela exposición, hoxe amosamos un novo recurso: Proppian Fairy Tale Generator. Utiliza as funcións da teoría de Vladimir Propp, e con ese material permite que constrúamos contos a partir das funcións que escollamos. O único problema é que está en inglés.

A idea foi un proxecto que se desenvolveu na Brown University no ano 2001, e que estivo dirixido polo profesor Lewis Seifert. Se o noso dominio da lingua inglesa non é un impedimento, podemos experimentar coa teoría de Propp e coa estrutura dos contos populares. E incluso usar materiais narrativos dos irmáns Grimm e de Perrault.

Proppian Fairy Tale Generator

No caso de non manexar ben o inglés, temos a oportunidade de empregar algún tradutor para solucionar o problema. Pero como a súa eficacia é aínda moi mellorable, seguro que logramos unhas boas risas cos textos que se orixinarán.

4 may 2009

Un nuevo cuento de hadas

En el Proyecto de unidad global-Un nuevo cuento de hadas, Sami Awad, fundador y director palestino de la organización The Holy Land Trust, dice:

El desafío es situarse en una base que no existe y aceptar que el futuro es vacío y vano. El desafío es hacer aquello que honre y respete a cada individuo que vive sobre esta tierra. Con sus historias, identidades y relatos, y con el respeto por los mismos, crear un futuro al cual mirarán y pensarán: "no pertenezco a este mundo, pero quisiera ser parte de él y ampliaré mi propia identidad personal y mi sistema de creencias para pertenecer a este nuevo cuento, a esta nueva narrativa".

Eso hacen los líderes, narran cuentos de hadas y nosotros debemos crear un nuevo cuento de hadas para el pueblo de esta tierra que será tan inspirador que todos querrán unirse. Desde ya que muchos se opondrán, muchos se burlarán, te ridiculizarán, te ignorarán, te combatirán, y luego tú ganas. Y creo que lo grandioso de la afirmación de Gandhi es que, al final, tú ganas. Podría haber dicho que ellos te ridiculizan, te ignoran, te combaten y que ellos pierden, ellos, ellos, ellos, pero al final, dijo "tú ganas". Y no hay perdedores en la creación de esta narrativa.

Para mí, se trata de volver a la esencia de esta tierra. La llamamos Tierra Santa. Todos nos sentimos conectados a esta tierra en el espíritu y la religión y no se puede negar la conexión que todos tienen con esta tierra. No podemos afirmar que Jerusalén se nombra sólo unas pocas veces en el Corán, y más veces en la Torá, y que eso significa que tenemos más derecho sobre esta tierra. En cada identidad hay un fuerte reclamo por esta tierra y una gran conexión.

La premisa de la narrativa del futuro debe basarse en el reconocimiento de que todos los que vivimos en esta tierra tenemos los mismos derechos. Los palestinos deben reconocer y respetar que los judíos tienen el mismo derecho a vivir en esta tierra. La comunidad judía debe reconocer y respetar que los musulmanes y los cristianos tienen el mismo derecho a habitar esta tierra.

En mi opinión, no se trata de una solución política que proponga la creación de un estado, o dos, o diez. En última instancia, lo que propongo es que no haya fronteras entre los estados del mundo. No obstante, si para lograr el objetivo principal se debe pasar por un proceso de dos estados que ayude a edificar la confianza y el respeto mutuo entre las personas y no lleve a la división y a la separación, apoyo esa idea. Si la solución es crear un solo estado en el que haya igualdad, respeto y dignidad para todos dentro de un sistema político de un estado que ayude a transformarnos en una visión global más amplia, también lo apoyaría.

Todo lo que necesitamos para comprometernos, para movilizarnos, incluso crear una narrativa para esta tierra, debe formar parte de una narrativa más amplia, la narrativa global que todos estamos buscando.

3 may 2009

A primavera

Na mitoloxía romana, Flora era a deusa das flores e a primavera. Segundo o poeta Ovidio, ao principio ela era unha ninfa chamada Cloris. Céfiro, o vento do oeste, namorouse dela, e cun bico transformouna en Flora…

Related Posts with Thumbnails